Handlar men hyllorna ekar tomma

Var och handlade igår men vart så förvånad. Allt var typ slut i butiken. Allt jag skulle handla var slut eller så hann jag ta den sista förpackning. Visst det är löningshelg, men det brukar aldrig vara så här tomt i hyllorna. Vi var inte ensamma i butiken, det var fullt med folk! Det var nästan så att man kunde få en panikattack för att folk skulle trängas och var typ stressade.

Som tur var gick jag ensam med min mamma och handlade. Det hade inte varit roligt för de små att vara där. Jag blev stressad av att se hur folk stressade och skulle ta allt som fanns.

Nästan alla konserver och basvarorna var helt slut. Jag hann ta två små påsar pasta och en låda med pasta (som var mycket dyrare än det vi brukar köpa men hade liksom inget val). Vi har inte storhandlat på länge så hade nästan inget hemma.

(null)
Hyllan där pastan brukar vara. Det var tomt hela vägen. Det fanns enstaka nudlar kvar men resten av hyllplan var tomma.

(null)
Vår välfyllda vagn. Den var jättefull men var mest stora saker där i, samt att jag och mama delade vagn. Så det är inköp för två hushåll där i.

Tyckte dock att det var lite obehagligt att handla idag. Som tur var mama med. 

Var allt detta bara på grund av löningshelgen eller att folk har börjat bunkra?
Undra om det är så här i alla butikerna eller om det bara var här just idag?

Obehagligt iallafall. 

————————————————

Redigering:
14:10 - Aftonbladet har gått ut med information gällande det jag uppmärksammade igår. Det var alltså inte bara jag som inbillade mig detta. 
Läs mer: https://www.aftonbladet.se/a/9vQ9R5

Kommentera inlägget här: