NO DAYS OFF

Alejandra - Protein, EAA + BCAA och Glutamin
Det här är kort fakta om kosttillskotten jag tar och hur man bör ta det;
  • Protein
    Protein intag per dag normalt intag 1.25 gram/kg
    Protein intag per dag för att skapa och bevara muskler 2 gram/kg
    Protein intag per dag vid deffning 3 gram/kg
  • EAA - 5-10 g
  • BCAA - 5-20g
    OBS! Dessa bör tas på fastande mage ca. 15 minuter innan träningen, under eller efter träningen och bör inte blandas med protein. Invänta 1 timme innan du tar protein efter träning men vid frukost räcker det med enbart 30 minuters väntan. Man ska ta antingen EAA eller BCAA men inte båda samtidigt, eftersom EAA innehåller redan BCAA.
  • Glutamin
    Kan blandas med både EAA och BCAA för att förbättra immunförsvaret. Detta är mer av ett "vitamintillskott".
Alejandra - barnvakt

Idag kilade jag från jobbet för att vara barnvakt till en energiknippe vid namnet Alfons. Han är 2 år, full av energi och jättesöt. Vi lekte, busade, spelade piano, titta på tv, åt mat, gjorde kullerbyttor på sängen, lekte med bilar, sprang runt med honom i en papperspåse etc. Vi hade fullt upp med massor av roligheter.

Risken med att ha mej och killen som barnvakt är att det sedan kan bli lite jobbigt vid överlämningen. Hahaha, det är roligt men tråkigt. Barnen vill inte att vi ska gå hem efteråt, det är roligt för att det bevisar att de har haft roligt och gillar oss men tråkigt för att de kan bli ledsna.

Men men det bästa är att de iaf har haft det roligt.

Nu är det GYM-DAGS!

XOXO

Anthon - minisemester

Eftersom jag jobbar i en skola och att det är sportlov nu så passade jag på att ta ett eget sportlov på 3 dagar också!

Vad har jag gjort på mitt sportlov?
Sovit, spelat FIFA, tvättat och inget annat! Haha skönt med några dagar att bara vila upp sig!

Har inte bloggat på ett tag men jag har inte haft något att skriva om, ska bli bättre!

Fick lön idag. Den känslan haha!

Skriver mer senare!

Poopie hälsar