Alejandra - fastnar med blicken 👀

Jag mĂ€rker att jag ofta fastnar med blicken. Jag mĂ€rker inte det sjĂ€lv förrĂ€n jag blir "störd" eller "kommer tillbaka". Det hĂ€nder att jag fastnar med blicken fast jag egentligen inte tittar pĂ„ det som mina ögon Ă€r fokuserade pĂ„, utan jag fastnar i mina egna tankar och min egna vĂ€rld. Det Ă€r som att mina öron stĂ€nger sig och jag bara tittar tom ut  i luften. Jag kan inte heller vara specifik pĂ„ vad jag tĂ€nker just under de sekunder eller minuter. Men jag bara fastnar. Det hĂ€nder pĂ„ jobbet, hemma, pĂ„ gymet, överallt. Ibland har jag mĂ€rkt att, nĂ€r jag fĂ„r tillbaka fokus, att just Ă„t det hĂ„llet jag tittade mot fanns det en person och personen tror att jag tittar pĂ„ henne eller honom. Men sĂ„ Ă€r absolut inte fallet. Jag ser bortom det. Det Ă€r inget som stör mig eller sĂ„, men jag har koncentrations svĂ„righeter. Jag kan inte koncentrera mig för lĂ€nge pĂ„ nĂ„got. Jag Ă€r Ă€ven dyslektiker sĂ„ att lĂ€sa Ă€r bara jobbigt. Jag tycker att det Ă€r skönare att skriva fast det inte alltid blir rĂ€tt. Det Ă€r Ă€ven ett sĂ€tt att hĂ„lla igĂ„ng och inte tappa det jag har lĂ€rt mig. Jag skriver enligt mönster, vilket kan göra att det inte alltid blir rĂ€tt, men det brukar bli mer rĂ€tt dĂ„, Ă€n om jag skriver fritt. Jag har Ă€ven lĂ€tt att minnas mönster, namn och sĂ„dan Ă€r inte min grej om jag inte ser en bild av det. Men tillbaka till Ă€mnet: att fastna med blicken.
Jo, ibland gör jag det under korta sekunder och dĂ„ mĂ€rks det inte, utan det blir mer som att jag inte var uppmĂ€rksam. Jag tittar ofta mycket omkring mig fast jag egentligen inte tittar fast min hjĂ€rna registrerar det jag ser undermedvetet. Sen kan jag tĂ€nka tillbaka och minnas vissa saker fast jag egentligen inte tĂ€nkte pĂ„ vad jag tittade pĂ„. Hahaha.. lĂ„ter kanske flummigt men sĂ„n Ă€r jag 😅

SĂ„ ser ni mig stirrar betyder det inte stt jag stirrar pĂ„ det mina ögon Ă€r fokuserade pĂ„, utan bortom det 😂 lĂ„ter lite som apan i lejonkungen. "Se bortom det du ser" 😝

SĂ„ nu stirrar jag mig vidare đŸ‘€
😘


Kommentera inlÀgget hÀr: