Alejandra - måndag

Ja, till nästan varje måndag tillhör tröttheten som uppstår när man måste gå upp en bestämd tid, istället för när vi vill. Eller rättare sagt när lillen vaknat. Men idag känns det lite extra tungt, då lillen har legat och vridit sig hela natten och sovit obekvämt. Vaknat lite då och så också. Så då är det jag som både tröstar och får honom att somna om. Det är inte alla ofta killen vaknar av lillen, men han tar lillen på morgonen istället, ibland. Då får jag sova lite extra. Men idag ville han inte heller gå upp. Så jag hade två tröttmössor här hemma. Jag är mer av en som tvingar mig att vakna om jag verkligen måste. Annars så kan jag sova mig igenom ganska mycket.

Har precis blivit klar från ett möte som bokades precis då vi alla äter lunch, 11-12. 😕 borde vara olagligt att boka möte på lunchtiden. Men men nu är det möte överstökad och jag går över till min matlåda.

Bon aptit till mig 😋
Kommentera inlägget här: