Alejandra - Juica - dagen efter

Nu är det slut på juicandet! 

Sista dagen var igår och idag får vi återgå till fastföda. Men jag kommer nog att ta det lugnt för att inte riskera ont i magen.

Min slutsats om juice-detoxen:
Mindre bra:
• att det var svårare än vad vi hade förväntat oss, för att alla omkring en äter och vi kunde känna matdofter överallt. Samtidigt går det massa matprogram på tv. Vi blev suktade från olika ställen.
• att juicerna var goda i början, men sen hade jag svårt att få i mig de. Smaken blev starkare och starkare för varje dag.
• att jag trodde att drycken skulle vara något godare än vad de var. Jag har smakat flera olika rå juicer men de har varit himmelska. Dessa var sådär. Starka smaker på: selleri, gurka, citron, morot, jord, fänkål, etc
• att fast jag hade förberett mig, så är jag van att små äta konstant, och att äta mycket. Så kroppen fick sig liten av en chock kan jag tänka mig, genom att ge mig blodsockerfall, några gånger.

Bra:
• att vi gjorde fast nu till sommaren för att vi blev något frusna, och hade nog blivit kallare om det hade varit vinter.
• att vi även hade semester, under tiden vi fastade, för att energinivån sjunker ganska mycket och man har ingen större ork.
• att vi beställde juicerna för att ställa sig och göra juicer när man är orklös, skulle nog inge ha fungerat för oss.
• att vi gjorde detta tillsammans som par för att både kunna peppa varandra och inte bli suktade av varandras mat.
• att det har gett oss motivationen att hålla oss mer hälsosamma och börja äta mer grönt. Killen gillar inte grönt men även han känner att det vore bra att få i sig mer grönt, dagligen.
• att vi kom närmare våra målvikt. Inte för att det var vårt största mål, men roligt att se förändringen på både kroppen och vågen. Att det inte alla är omöjligt.
• att alla omkring oss var stöttande och inte ville tvinga i oss mat, bara för att de åt.

Övrigt:
• att smakerna på juicerna var olika, om vi jämför de från första och andra leveransen. Kanske vad det våra smaklökar som var förvirrade men skillnaden var ganska så stor.
• att vi hade önskat att vi kunde ha kombinerat juice-detoxen med träning. Men som det var nu hade vi ingen större ork, men vi tog oss ut på promenader och parkhäng med lillen. 

Kan även tillägga att det här är första gången jag dietar/äter mindre sedan jag blev gravid. Jag hade 3,8kg kvar att gå ner, för att komma till min startvikt och detta var ett stort hjälp, för att se att se sista kilona inte är omöjliga att gå ner. Har nu 1,2kg kvar att gå ner 💪🏼

Status:

Humör: glad
Vikt: 55,2 (- 2,6kg, från startvikten)
Något positivt: att vi har fått insikt på att vi behöver äta bättre och mer grönt.
Något negativt: att vi (läs jag)  måste börja laga mat.

Kommentera inlägget här: