Alejandra - Fitbit update

Idag är det en månad sen jag började använda Fitbit och två veckor sen jag började använda Lifsum. 


Jag har inte ändrat något i min vardag, varken motion eller kost.

Vägde mig idag och har gått ner 2kg. 

Min tanke med att börja använda Fitbit och Lifesum var att försöka vara mer medveten om hur jag rör mig och vad jag äter. Eftersom det är svårt att hålla koll på det nu, till skillnad från förr.

Jag har dock inte varit 100% noggrann med att lägga in exakta gram på vad jag äter, utan mer på ett ungefär. Men eftersom att medvetenheten har gjort att jag kanske skippar att små äta (vilket jag gör ändå) så kanske det är svaret till varför jag har gått ner. Svårt att säga exakt vad svaret är till varför jag har gått ner.

Men eftersom det ändå har gett resultat så tänkte jag bli något "duktigare" och försöka väga de målen jag äter och kanske ge mig ut på en promenad om vädret tillåter det. Sen får vi se vad det ger för resultat.

Jag har sedan jag blev gravid inte försökt eller ansträngt mig att gå ner i vikt. Det är egentligen inte det viktaste för mig, utan mitt välmående. Att få tillbaka min kondition och ork.

Gick upp ca 13-14kg när jag var gravid och har gått ner 11kg. Jag hade velat träna och ätit bättre men det har varit svårt att göra. Jag har fått begränsa min kost och inte haft ork att träna, fast jag har försökt.

Så nu ska jag försöka få tillbaka mitt välmående! 💪🏼☀️

Kategori: Kost/mat, Träning; Taggar: Fitbit, Lifesum, Mammalivet, Träning, Välmående;
Kommentera inlägget här: