Alejandra - barnvakt

"Föräldrarna lämnade sin 1 åring med barnvakten. När de såg honom nästa morgon bröt de ihop." Så lyder rubriken till nyheten som gjorde mig både arg, ledsen och upprörd. Kan verkligen inte släppa det. Ni kanske redan har läst nyheten men jag kan som sagt inte släppa det.

Det handlar om ett par som anlitar en barnvakt till deras ett åring. När de kommer tillbaka det bebisen ut så här.

 

Barnvakten de ska ha anlitat, ska ha slagit bebisen och legat och sovit när föräldrarna kom hem... Asså hur i all fridens namn kan man göra så!? Det skär i mitt hjärta av bara tanken att någon skulle göra så mot någon eller något som är så oskyldigt och inte kan försvara sig själv!

Detta hände dock inte i Sverige men det spelar ingen roll. Skulle någon i min närhet drabbas eller jag själv.. Uff.. Har inte ens ord att förklara vad som skulle hända.

Det sjukaste av allt är att trots bevis så: går gärningsman trots detta på fri fot. Enligt en lag i delstaten Oregon måste den utsatta personen, i detta fall barnet, kunna berätta själv vad som hänt för att gärningsmannen ska kunna åtalas. Vilket inte är möjligt då han är så liten.

Detta gör dock att jag aldrig kommer att lämna min lille med någon jag inte litar på eller känner mig bekväm med. Betoningen på aldrig!

Föräldrar lät deras ett år gamla son...
Kommentera inlägget här: