Alejandra - đŸ„šđŸł

Jag har haft mĂ„nga avsteg frĂ„n kosten, det har varit kalas, snabbmat, brist pĂ„ fantasi och orklöshet, som har varit de bidragande faktorerna. SĂ„ jag har lĂ€st och funnit en sorts "fasta" som kallad för "Ă€ggfasta". SĂ„ jag har bestĂ€mt mig för att köra den đŸ’ȘđŸŒ

SÄ hÀr ska jag köra:
(null)
(null)


—————————————————————————


Om Ă€ggfastan 
(taget frĂ„n matdagboken-Ă€ggfasta)
Passar Àggfasta mig?
Äggfasta passar bĂ€st dig som redan Ă€ter LCHF eller annan lĂ„gkolhydratkost men som hamnat pĂ„ en lĂ„ngvarig platĂ„ eller blivit lite vĂ€l liberal i dina val och behöver en skjuts i rĂ€tt riktning. En förutsĂ€ttning Ă€r Ă€ven att ditt mĂ„l att gĂ„ ner i vikt och samtidigt gillar Ă€gg.

Vad Àter man under Àggfastan?

Under Ă€ggfastan ska du Ă€ta minst sex Ă€gg per dag (gĂ€rna fler). Till varje Ă€gg ska du Ă€ta 1 msk (15 gram/15 ml) fett i form av smör, majonnĂ€s eller olja. Det Ă€r Ă€ven tillĂ„tet att Ă€ta ost som innehĂ„ller max 1 g kolhydrater/100g. MĂ€ngden ost Ă€r begrĂ€nsad till 30 g per Ă€gg och max 210 g per dag. Kryddor och örter Ă€r ocksĂ„ tillĂ„tna under Ă€ggfastan. 


—————————————————————————


Önska mig lycka till nu.
Jag börjar imorgon mĂ„ndag đŸ‘ŠđŸŒ
Kommentera inlÀgget hÀr: