Alejandra - sjukhushäng

Idag var en sådan dag då vi hängde större delen av eftermiddagen på sjukhuset. 
Först skulle jag lämna en massa blodprover för att se hur kroppen mår. Sen så hade sonen tid hos barn och ungdoms medicinska mottagning (BUMM), för att få resultat.

På mig tog de enbart blodprover och nu återstår att se vad proverna säger. Får resultaten inom några veckor.
(null)
Kan säga att jag var röd ganska länge efter att ha dragit bort plåstret.. 

För sonens del var det två saker:
1. För att se hur det har gått med komjölkproteinet som han är allergisk mot. 
2. För att få igenom hans andningsresultat och se hur vi ska göra när han börjar på förskolan.

Medan vi väntade på läkaren satt vi och kollade på fiskarna.
(null)

Nu blir det iallafall mjölkfritt i minst sex månader igen. Vi har testat att ge komjölks produkter men det har blivit sömnlösa nätter för mig och honom. Han blir svettig,  gråter och skriker av magsmärtor, blir jättegasig och uppblåst, mår allmänt dåligt och får utslag i hela kroppen. Så läkaren sa att vi inte ska ge honom komjölkprotein. 

Andning ser oförändrad ut. Jag sa att det inte hade blivit någon skillnad och det kunde läkaren bekräfta. Han får fortfarande andningsuppehåll på nätterna 😖 så nu ska vi få en medicin som kanske hjälper. Men man ser resultat först efter fyra veckor. Så fyra veckor till av sömnlösa nätter för mig. Jag ligger och känner på hans bröstkorg om den rör sig, eller inte och när det tar längre än 20 sekunder, så brukar jag röra honom lite lätt för att han ska reagera. Då tar han ett djupt andetag, man hör ibland hur han kämpar för att få luft och sen fortsätter han att sova. Ibland vaknar han till men oftast sover han vidare. 

Så vi ska få intyg om hans allergi och att de måste ha koll på hans andning när han sover. Plus att han sätter i halsen lätt så att han måste få lite mat som är lätt tuggad och mindre bitar. 

Så nu återstår det att se vad mina prover säger och om medicinen hjälper. 
Håller er så klart uppdaterad. ❤️

Kommentera inlägget här: