Alejandra - en sĂ„dan morgon đŸŒ„

- Vart Ă€r mina nycklar!?
- Mina bilnycklar!?
- Vart Ă€r mina lurar!?
- Vart Ă€r min mobil!?

💭 FĂ„r inte glömma min matlĂ„da!
💭 FĂ„r inte glömma lillens jacka!
💭 FĂ„r inte glömma blöjor och vĂ„tservetter!
——————————————————

Det var bara nÄgra av mina frÄgor och tankar i morse.

Killen har mina nycklar för att han inte hittar sina, eller rÀttare sagt, han vet inte var han har lagt de.

Hittade inte mina bilnycklar i varken min vÀska eller min ryggsÀck. Men fick lÄna killen.

Lurarna har jag fortfarande ingen aning om vart de Àr.

Jag gÄr alltid runt och lÀmnar mobilen pÄ olika platser beroende vart jag Àr i lÀgenheten. Oftast lÀmnar jag ifrÄn mig den för att Àr jag hemma vill jag vara med lillen. Skulle nÄgon ringa eller smsa sÄ tar jag det men brukar fÄ sÄ mycket notifieringar, som jag inte behöver ta del av nÀr jag Àr med sonen. SÄ dÄ lÀmnar jag ifrÄn mig den.

Kan sÀga att jag fick med mig:
MatlĂ„dan ✔
Lillens jacka ✔
Blöjor och vĂ„tservetter đŸš«

Men papa hade sĂ„ att de klarar dagen och lillen skulle fĂ„ bada istĂ€llet. SĂ„ dĂ„ löste det sig Ă€ndĂ„. 

MEN, men nÀr vi var pÄ vÀg i bilen för att lÀmna av lillen, sÄ ringde mÄlaren som ska komma och kolla pÄ vÄra tapeter, som nÄgon bygg-gubbe hade sönder nÀr de var i vÄr lÀgenhet. SÄ dÄ rÀcker jag över mobilen till killen för att jag kör.
De pratar och kommer överens om en tid han ska komma. 
Vi lÀmnar son, jag lÀmnar av killen och Äker och parkerar. Tar mig till halvvÀgs till tÄget och kÀnner i fickan..
- NÀÀÀÀ! Jag har inte min mobil pĂ„ mig!
GÄr tillbaka till bilen för att leta, men hittar inte den. GÄr till killens jobb och han sÀger:
- Jag har inte din mobil..
- Jo, du pratade senast i den.
- Hmm, den ligger i baksÀtet i bilen och laddar..
Jaha, dÄ var det bara att ta sig tillbaka till bilen och leta tills jag hittade den.

NĂ€r jag Ă€ntligen tror att jag ska komma tidigt till jobbet sĂ„ kommer jag Ă€nnu senare Ă€n vanligt för att allt inte riktigt har fungerat sĂ„ som det brukar göra för mig. Men nu sitter jag pĂ„ tĂ„get och pĂ„ ingĂ„ng till jobbet.

âœŒđŸŒ



Kategori: Vardag Taggar: Glömsk, Morgon, Stress, Sömnlös;
Kommentera inlÀgget hÀr: