VILA I FRID POOPIE 😭 ✝ 030819-180716

Vaknade med ett svullet ansikte.. min Ă€lskade, Ă€lskade, Ă€lskade flicka fick somna in igĂ„r đŸ’”đŸ˜­ 

Hon fick plötsliga krampanfall i sömnen och vi tog in henne till Albano djursjukhus. De försökte fĂ„ bort kramperna men de lyckades inte mer Ă€n att de fick söva ner henne. Hon vaknade till tre gĂ„nger efter det och fortsatte att krampa. 
HjĂ€rntumör eller stroke var den preliminĂ€ra diagnosen hon fick. Men hon var inte kontaktbar, hennes ögon gick ocksĂ„ Ă„t alla hĂ„ll och vi fick ingen reaktion. SĂ„ det bĂ€sta för att hon inte skulle lida var att hon skulle fĂ„ somna in. 

Den 19/8 skulle hon ha blivit 15 Är. Hon hade för övrigt allergier och kronisk öroninflammation, som vi har skött om sedan hon var valp. DÄ sa veterinÀren att hon max skulle bli sex Är. Men hon gav oss nÀstan nio Är till.

Dessa tvÄ översta bilde Àr frÄn i söndags, vÄr sista promenad innan vi lÀmnade de hos min syster, dÀr kramperna började.

(null)

(null)

Hon var alltid med mig min Àlskade hund!
HĂ€r nedan kommer nĂ„gra bilder pĂ„ min tös, har tusentals men hĂ€r kommer nĂ„gra. Kommer sĂ€kert att lĂ€gga upp flera senare 😔

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Min Ă€lskade fina hund hoppas att du har det bra dĂ€r du Ă€r nu och jag hoppas att jag fĂ„r se dig igen och fĂ„r ta hand om dig igen. Det har varit en Ă€ra att fĂ„ ha dig i mitt liv. 

I mina drömmar skulle du skulle leva för evigt med mig men verkligen tog dig ifrĂ„n mig.

Avslutar detta inlÀgg med djurens bön:
"Herre, gör mig till ett redskap för din frid. 
DĂ€r hatet hĂ€rskar - lĂ„t mig sprida kĂ€rlek! 
FörlĂ„telse dĂ€r orĂ€tt har begĂ„tts, 
och enighet dĂ€r splittring rĂ„der. 
DĂ€r villfarelse finns - lĂ„t mig fĂ„ bringa sanning. 
Tro dĂ€r tvivlet hĂ€rskar 
och förtröstan dĂ€r förtvivlan rĂ„der. 
LĂ„t mig bringa ljus i mörkret 
och glĂ€dje i bedrövelsen. 
Min Gud och MĂ€stare 
LĂ€r mig strĂ€va efter att trösta hellre Ă€n att bli tröstad, 
att förstĂ„ hellre Ă€n att bli förstĂ„dd, 
att Ă€lska hellre Ă€n att bli Ă€lskad. 
Ty det Ă€r genom att ge som vi fĂ„r, 
det Ă€r genom att glömma oss sjĂ€lva som vi finner oss sjĂ€lva, 
det Ă€r genom att förlĂ„ta som vi sjĂ€lva fĂ„r förlĂ„telse, 
och det Àr genom att dö som vi föds pÄ nytt till evigt liv.
Franciskus av Assisi "Den helige Franciskus" Àr djurens skyddshelgon.

—————————

PS. Jag började inlĂ€gget i mĂ„ndags men det blev för svĂ„rt att skriva. SĂ„ jag avslutar den idag. 💜

Linda:

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam <3

Svar: Tack fina du! 💜
nodaysoff.blogg.se

Pappa:

Finaste Poopie som har haft den finaste Ă€garen ❀

Svar: â€ïžđŸ˜˜
nodaysoff.blogg.se

Kommentera inlÀgget hÀr: