Alejandra - strikt lchf

Ja, efter nyår så bestämde vi oss, jag och killen, att vi ska bättre vår kost. Vi har varit jättedåliga med det och har bestämt oss att äta strikt lchf. Det innebär att vi enbart ska äta mat med så lite kolhydrater som möjligt. Som max får de innehålla 5g kolhydrater per 100g. I "vanliga" lchf får man äta matvaror som innehållet max 20g kolhydrater per 100g. Men eftersom jag har ett stort sockersug så ska denna kost hjälpa att minska sockersuget. 
Jag kan säga att det har hjälpt ganska mycket på det sättet men ibland får jag ett jäkla sug efter socker och kan må pissigt. Allt jag vill ha är socker, spelar inte någon roll i vilken form, bara det är sött. Så ja, jag är väldigt sockerberoende. Men förhoppningsvis ska jag kunna äta sött längre fram utan att äta det dagligen. Men än så länge håller jag mig borta från det så mycket som möjligt.

Att kunna ha med sig matlåda dagligen hjälper jättemycket och att kunna förbereda.

Vi äter ganska mycket ägg, nötfärs, bacon, fisk och kalkon. Allt i olika former och i kombination av grönt, så gott det går.

Vi har som plan att börja med kosten och försöka komma igång med träningen så småningom också. Men kosten först. 

Målet är att må bra och få någorlunda tillbaka den gamla formen vi hade. Då vi båda mådde som bäst. Så nu kämpar vi på och ser vart och vad detta leder oss till.

Nu har det iallafall blivit dags att natta lillen.
Så god natt så hörs vi imorgon 💤
Kommentera inlägget här: