Alejandra - äta upp allt!

Nu har jag varit så sjuk sötsugen på allt som finns i hela världen typ! Jag har börjat dra ner på sötsakerna, som jag vanligtvis åt dagligen. Jag gör detta både för att det är onödiga kalorier och jag får ont i huvudet när jag inte äter socker. Men idag har det varit extra kämpigt. Med extra menar jag extremt kämpigt! Sötsuget är så starkt att jag skulle kunna äta vad som helst, bara det har lite socker eller är sött, men jag försöker kämpa emot.

Jag har läst att det ska ta ca 1-2 veckor innan begäret ska försvinna helt, och jag har undvikt socker sedan.. hmm.. 2 januari, tror jag, är lite osäker på exakta datumet 🤔 Men inte har mitt begär försvunnit, utan har blivit starkare! Jag har dock varit tvungen att äta en godisbit för någon dag sen. Jag låg i sängen mitt i natten med hjärtklappningar, kunde knapp röra på mig och var helt svag. Nu i efterhand kunde jag tydligt läsa att jag hade drabbats av blodsockerfall. Jag känner även igen symptomets sedan innan. Jag brukade få blodsockerfall ganska ofta när jag var yngre och ibland nu som vuxen också, men inte lika ofta. Så med all min kraft lyckades jag i alla fall väcka killen som hämtade godisbiten till mig. Antar också att det var typ kroppens reaktion på att alltid få socker och plötsligt så fick den ingenting. Så en karamell i fickan är min säkerhet. Vill inte bli svag eller tuppa av lite när som.

Så kampen mot sötsuget fortsätter nu. 😫
Kommentera inlägget här: