Alejandra - missta inte min snällhet

Jag har fått höra att jag är för snäll, jättemånga gånger. Enda sedan jag var liten har jag fått höra det. Jag kan erkänna att jag kan vara för snäll ibland, men det handlar bara om tillfällen där ingen i min närhet eller någon jag bryr mig om blir sårad eller ledsen, för att då får man se en helt annan sida av mig. Kan inte påstå att den sidan är den vackraste, men behövs den visas, så är jag inte det minsta rädd att visa den, och eftersom den sidan inte är vacker så är det inte många som får se den. 

Jag är väldigt diplomatisk av mig. Det är inget jag är medvetet, men det är en egenskap många säger att jag har. Så jag kan använda ett mer diplomatiska sätt att uttrycka mig och är inte allt för rå, om det inte behövs. 

Men en sak vill jag bara få sagt: att missta inte min snällhet för en svaghet. Det är en av mina styrkor som även många kan vilja utnyttja men jag låter mig inte utnyttjas. Jag tar inte skit! 

Att vara jordnära och ha båda fötterna på marken fast jag ibland kan leva mig bort i min fantasi betyder inte att jag är dum. 

Jag betalar med samma mynt och är man inte snäll så få denne betala ränta. 😉

Jag stå på mig för mina nära och kära. Ingen ska få ta skit i onödan. Ingen ska utsätta någon jag bryr mig om, för något de inte förtjänar. 

I år är det året då jag inte tar skit och säger vad jag tycker. Gilla eller ogilla det. Men det är min sanning och de behöver inte hålla med. Men jag står för det jag har sagt och gjort. 

Folk! Lär er att inte ta skit. Stå på er och våga säga ifrån. Det är inte, under några omständigheter, okej att folk ska bete sig dåligt eller ge er skit. 
Ni förtjänar respekt och tolerans. 
Ni är alla guld värda och mycket, mycket mer. 
Det räcker med att säga: detta är inge okej. Bara där har ni tagit första steget!

Älska er själva genom att kräva respekten ni förtjänar.
 
Tack och hej! 
💜
Kommentera inlägget här: