Alejandra - det viktigaste för mig?

Det finns mycket som kan vara viktigt, men beror på sammanhanget. Det kan handla om allt från en egenskap till ett livsavgörande behov. Men om vi går in på några detaljer, så är det förutom några livsavgörande behov, så som vatten, syre och näring. Så finns det vissa egenskaper och samhörigheter jag anser är viktigast, för mig.

Några viktiga saker för mig, dock i ingen speciell ordning.
  • Familjen: det är de viktigaste personerna som finns. Det är de som finns där och ställer upp, oavsett vad det handlar om. De finns och stöttar, styrker och respekterar varandra. I min familj så ingår även nära och kära. Familj för mig, är inte enbart blodsband. I min värld är mina djur en del av min familj. Många kan tycka att djur "bara" är djur och ska särskiljas. Men det anser inte jag för att de är alltid vid min sida och har egenskaper som en familjemedlem har.
  • Kärlek, respekt, lojalitet, ärlighet: det är några egenskaper jag anser är viktiga hos personer jag tar in i mitt liv. Dessa egenskaper är några som behövs för att kunna bli en del av mitt liv. Det är många som påstår sig ha dessa egenskaper, men frågan är om de verkligen visar de,  när det väl gäller. Ibland kan vissa tycka att motsatsen är lättare, för att komma undan eller så, men då är dem inte sitt sanna jag mot en. Då är det som att de vänder en ryggen. Men visst, allt är relativt och beror på situationen och omständigheterna. Lojalitet och ärlighet går hand i hand tycker jag för att är man ärligt så är det ett sätt att visa sin lojalitet. Är man lojal så är man ärlig. Ja, ni förstår. Respekt och kärlek går också hand i hand, enligt mig. För att ger man någon kärlek så gör man det på ett respektfullt sätt, samtidigt som visar kärlek till någon genom att vara respektfull. Det finns ju olika sorters kärlek, enligt mig, allt från kärlek från en vän till kärlek från ens partner. Det är en sorts respekt som man ger varandra. Ni kanske hajar vart jag är på väg.
  • Sanningen: alla bär på olika sanningar och är man ärlig, så säger man sanningen så som den verkligen är, och utan lögner och påhitt. Det finns inget finare eller vackrare hos någon som säger sin sanning och är ärlig. Jag hör hellre på en sanning som kommer från hjärtat, än en sanning som kommer från tungan. Ibland kan en sanning vara obekväm men det är bättre att säga som det är än att hålla något ifrån eller missleda någon.
Listan kan bli längre och skulle kunna vara mer detaljerad. Men jag nöjer mig där för idag, för att nu är mina älsklingar vakna och jag ska vara med de lite.

Men I’ll be back 😎
Kommentera inlägget här: