Alejandra - stor dag imorgon

Idag är vi ute på span! 

(null)

(null)

Medan killen jobbar är jag, mini och Swifty ute på span! Imorgon är det en stor dag.. men magknip för mig. Lillen ska besöka förskolan och börja inskolningen. 

Han kommer nog att gilla att vara med andra barn som sen blir hans vänner men för mig är det en massa andra saker som oroar mig. Vi har nu även fixat en andningslarm så att de kan ha på förskolan.

Det sköna med att lämna hos Papa var att han aldrig, bokstavligen aldrig föll en tår för att bli lämnad hos morfar. Han var alltid glad att komma dit och jag vet att Papa var noggrann med att han skulle äta och få i sig mat. Men vi får se hur det blir. Många försöker trösta med att: han kommer att se andra barn äta och börja äta. Men noop det har inte fungerat hittills och jag skulle aldrig tvinga i honom mat för att annars så skulle han bli utan, som vissa säger att jag ska göra. Att äta ska inte vara en trauma så nej, det skulle jag aldrig göra. Men vi får se hur allt går.

Det sköna är att Papa gärna fortsätter att ha honom och att det kanske blir en kombo av förskola och morfar. 

Men nu hoppas jag på det bästa och att han gillar förskolan 😊

Kommentera inlägget här: