Alejandra - hemma!

Nu är vi hemma igen. 

Så vad hittade vi på?
Vi gick till parken och där var grannflickan ute, som lillen lekte med. De byggde slott, gungade och klättrade. Så småningom så tog vi oss till min syster som precis skulle ut med sina småttingar, men vägen dit gick långsamt. Tror att set tog oss över en timme dit. När det vanligtvis tar max 15 minuter. Men lillen var nyfiken på allt. Hissen skulle vi åka upp och ner minst fem gånger och likt så rulltrappan. Han fick även för sig att krypa ibland och skulle springa fram och tillbaka mellan väggarna i tunneln, som leder oss till centrum. När vi väl hade kommit över till centrum sidan, så finns det fårstatyn och de skulle han självklar sitta på. Lite längre bort finns det även en giraff och den skulle han klappa och krama. Han ville även sitta på den, men noop, den är i storlek av en riktig giraff så dit upp skulle det behövas minst tre av mig som står på varandras axlar. Så jag lyckades få honom distraherad och vi tog oss till en livs butik och köpte "agua" (= allt flytande som man dricker är agua enligt lillen. Agua = vatten, på spanska). När vi äntligen kom fram till lekparken min syster skulle vara i så hittade vi inte de och gick mellan två parker tills vi hittade de. 
Småttingarna lekte jättebra och hade jätteroligt. Men det fanns en sak som gjorde mig riktigt arg! Lillen är inne i en bil-period och allt som har en ratt ska köras och är spännande. Så i en av lekparkerna fanns det en båt med två styren. Lillen kliver in i båten och ska köra den. Det var inga problem tills han skulle ut i kajen av båten, där han fryser till och tittar på mig. Jag går in i båten för att kolla vad som har hänt och på sanden i båten, fanns det bajs. Människobajs och toalettpapper med bajs på. Alltså har någon gått in i barnens lekpark och bajsat. Han blev ledsen för att han inte fick leka vidare på båten, för att lukten spred sig och det är inte hygieniskt, enligt mig att de ska få leka där. 

Har läst på olika Facebook-forum som är relaterade till mitt område där det ibland skriva om tiggare som gör så här i parkerna. Nu vet jag inte om det var en tiggare eller om det var någon annan, skriver bara om att jag har läst att detta förekommer och vilka som då har haft skulden. 

Men blir sååå arg! 😤 Använd en påse eller gå in i en buske, om det blir akut men inte in i en lekpark, fy fan!

Vi lyckade iallafall trösta de små med att gunga så det gjorde vi ett tag.

Senare skulle min syster handla och jag skulle hem, trodde jag, men noop, lillen var helt hype på att följa med och handla. Så jag köpte lite yoghurtar och linschips samt glass. Lyckan när båda fick sina isglassar, hahaha svårt att beskriva men strax efter kom killen och hämtade oss i centrum. Men då hade det börjar regna riktigt kraftigt men på vägen hem blev vi inbjudna till ett tält, där pannkakskyrkan bjöd på bulle och kaffe. Så där stod vi en liten stund tills regnet hade lugnat sig och vi kunde ta oss hem. Väl hemma så ville lillen till sängen och somnade relativt snabbt.

Men nu sitter jag här med coffein-effekten och ganska pigg! Vi får se när jag somnar✌🏼 
Kommentera inlägget här: