Alejandra - händelserikt

Ja, jag vet att jag har varit lite off i bloggen. Men det har hänt så mycket denna vecka. Det var varit stressigt och roligt. Men ibland lite jobbigt.

Nu kanske jag upprepar mig, men ni får en sammanfattning av veckans händelser.

Måndag
Killen har föräldraledigt och blir kvar hemma med liten. De tar sig ut på äventyr medan jag går och jobbar. Killens bror kommer med vinterdäcken, till vår bil och killen beslutar sig för att byta däcken. Han klär sig varmt och börjar byta däcken, när jag får samtalet om att hylsan till låsbultarna har blivit sliten och tar inte på bulten. Han har då hunnit byta båda däcken på högra sidan, men kvar är däcken på väntra sidan. Efter många samtal, till olika Volvo handlare och verkstan, kommer vi i kontant med Däckskiftarna. De säger att vi är välkomna på morgonen, på tisdag. Vi avslutar dagen med lite mat och sömn.

Tisdag
Vi vaknar tidigt och skyndar oss till Däckskiftarna som inte ligger allt för långt bort från oss. Men först innan vi far dit, måste vi lämna av mini. När vi kommer fram till Däckskiftarna, så hjälper de oss med att byta däcken och tar bort alla låsbultarna. Men det visar sig att våra vinterdäck är ganska så slitna, så vi köper nya på plats 🤑 nya däck och säkert monterade åker vi därifrån, efter att ha stått i kylan (-2), och väntat. De hade bara ett tak där de stod under och jobbade, medan jag var "kontors"-klädd. De bjöd på kaffe, men maskinen dog efter första koppen så killen och jag fick dela på en koppkaffe, som inom någon minut var lika kall som vädret. Men men vi kommer iväg och åker sen till jobbet.

På eftermiddagen blir jag moster till en liten pojk och jag åker hem för att hämta Papa, lillen och killen för att åka till min syster och besöka henne. Vi kommer hem ganska sent och somnar snabbt, efter lek med liten.

Onsdag
Det är is på marken och vi är så glada och nöjda med att ha nya däck. Vi åker och lämnar liten, för att sen ta oss till jobbet.
Efter jobbet åker vi och besöker syster. På vägen hem börjar bilen strula och det tjuter om den. Den dör även slumpmässigt på vägen hem. Så vi lämnar av Papa och åker till killens bror, som tar sig en titt på bilen. Kontentan är att den måste till verkstan 😫 vi tar oss snabbt hem, äter och lägger oss.

Torsdag
Åker försiktig upp med bilen till Papa, för att lämna mini och sen åka och jobba. Efter jobbet är vi hos papa och tar oss sent hem. Vi umgås, leker och städar, för att sen lägga oss.

Fredag
Killen jobbar och jag är föräldrarledigt. En tjejkompis kommer hit tidigt på morgonen med sina två småttingar, för att umgås och låta de små leka. Kan säga att de hade det jätteroligt och liten blev ledsen när de skulle åka hem. Han ville att de skulle stanna kvar. Men alla tre var helt slut och det var siesta dags. Så efter all lek, åker de hem och lillen sover en kort siesta. Vi blir sen kvar hemma för att busa och leka, jag och han. 
På eftermiddagen kommer killens mamma för att umgås lite med mini. Sen åker hon hem och vi är hungriga. Vi bestämmer oss för att börja laga mat sent och äter, för att sen lägga oss, efter att ha umgåtts och lekt.

Lördag
Lillen sover dåligt och är vaken till och från. Så vid klockan sju ber jag killen om att ta över för att få någon timmes sömn. Det blev två timmar av att sova och slappna av. Väl vaken så får jag huvudvärk men tar mig i kragen och börjar dagen. 

Bilen fungerar fortfarande inte och vi ringde en verksta i området som har öppen och är Mecca-certifierade. Killen pratar med mannen och han ber oss vara där klockan tolv. Det är mitt under lillens siesta tid men vi vill få bilen fixad, så vi väcker lillen strax innan tolv och tar oss dit. Väl där så är mannen (chefen) inte där och killarna på verkstan ringer honom. Han var helt oseriös så vi tackar och drar hem.

På eftermiddagen går vi till min syster där alla ska samlas för att umgås. Fira lite att de är hemma och vara med familjen. Kan säga att lillen var otålig hela kvällen och var trött. Men han tog sig igenom kvällen och däckar på vägen hem. Hade det jättemysigt.

Söndag
Lillen sov dåligt även denna natt så klockan åtta ber jag killen ta över och jag får sova en timme. Liten vaknar klockan ett på morgonen men somnar om. Vaknar igen runt tre tiden men efter lite lek så somnar han om. Vaknar igen vid fem men somnar om timmen senare. Så jag kände mig ganska så sliten på morgonen. Vi har ju blivit bortskämda med att han sover så bra på nätterna, så när han inte gör det så känns det i hela kroppen. Vaknade med huvudvärk även idag.

Idag är en dag vi har försökt att ta det lungt och bara hållt oss hemma. Mycket lek och bus har vi hunnit med. Killen och mini tog även en tre timmars siesta på eftermiddagen.

Killens bror var även förbi på kvällen och lekte med mini. Men liten började bli trött strax innan åtta så de gick på sin sov-promenad. 
Tjejerna har också kommit för veckan.. vad jag har saknat de!

———
Det är i korta drag vad som har hänt denna vecka. Kan säga att det inte har varit mycket vilotid mellan allt. Så mycket intensivt har det varit för mig.

Kommande vecka känns även den intensiv och händelserik, men jag ska försöka hålla er uppdaterade. För att ni är flera som följer mig och det tackar jag för 💙💜

Nu ska jag hämta ut lillen från vagnen och röra mig mot sängen. Killen sitter och spelar ps4, som vanligt. Så jag myser mig strax ner med liten för att sova.

Natti natti 😴
Kommentera inlägget här: