Alejandra - godmorgon

Örfilen jag fick av kylan när jag gick hemifrån var inte härlig. Det är en kylig morgon med frost och is, för oss i Stockholm. Solen är på uppgång. Den är inte så pass högt upp att den hinner blända mig, men jag ser den bakom träden. 

Det blev en tidig morgon. Redan vid 5 var lillen uppe och ville leka och kolla på film. Mysigt tänker ni, kanske? Njaaa. Mysigt för att han vill vara kvar i sovrummet, men han vill gärna att även jag ska ställa mig på sängen och hoppa, när allt jag vill är ligga kvar under täcket. Inte bara hoppa ska vi göra, utan skrika och slänga oss slumpmässigt på sängen. Gärna hamna så nära sängkanten så att jag har hjärtat i halsgropen vid varje fall. Sätta sig på pappas ansikte och gnugga fötterna på hans skägg. Skrika att byta film, när något tråkigt kommer och helst av allt ska det gå snaaaabbt. Det är inte allt utan en del av det som ska hinnas göra på morgonen. Så mysigt njaa, men roligt och han har ett stort leende när vi har stökat till ordentligt. 

Men killen tog över strax efter klockan 6 så att jag kunde sova något. Annars så faller jag pladask hemma, efter jobbet. Kan inte påstå att jag kunde sova, men kunde blunda lite.

Nu är jag iallafall på väg till jobbet, fast jag hade önskat att jag kunde bli kvar hemma med mina älsklingar ☹️

Godmorgon!
Kommentera inlägget här: