Alejandra - Opalescence

Fick en Opalescence go 6%, av min tandläkare för att prova. Det är en skena för att bleka tänderna. 


Borstade och tandtråde tänderna för att sen ta på skenan.

I början kände man inte så mycket förutom plastet runt tänderna. Men sen så blev det geléigt i skenan och kunde ibland känna av det med tungan.. det var lite slemmigt. Men hade i den i 90 minuter. Kan säga att jag är den som pratar konstant, så att vara tyst i 90 minuter var en utmaning 😂 

Någon måste tänka nu, men du är tyst när du sover.. Näää! Det är jag inte! Jag pratar och sjunger i sömnen 😄

Men tillbaka till tandblekningen. Jag fick spotta några gånger då det samlades saliv och blandades med de där gelé klumparna.

Efter 90 minuter tog jag bort skenan och borstade tänderna. 

Resultat: jag kunde se skillnad. Nu tog jag inga före bilder. Men jag upplevde en viss skillnad. Min tandläkare sa dock att om man vill ha ett bra resultat så skulle man göra om proceduren 5-6 gånger. Det skulle ge ett mer märkbart resultat. Är sugen att testa.. får se när det blir..

Hon sa för övrigt att mina tänder var "vanligt" slitna eller missfärgade om man säger så.

Slutsats: jag vill testa för att se ett mer märkbart resultat. Skulle jag rekommendera produkten? Kan varken säga ja eller nej, för att jag testade den enbart en gång, kan nog ge min rekommendation när jag har testar 5-6 gånger som min tandläkare sa, men lutar dock mer åt ja.

Kommentera inlägget här: