Alejandra - blää-gurt

Jag ska berätta en sak: häromdagen efter träningen, ni vet när det var så där jättekallt och det hade snöat massor i Sthlm, yes den dagen, så var jag och handla. Jag var så sjukt sugen på filmjölk eller yoghurt. Eftersom vi äter mjölkfritt nu så rörde jag mig mot soja- och havreprodukterna. 

Där var de.
Där fanns den! 
Mmm, vad gott! 
Det var mina tankar när jag såg och läste på denna förpackning.

Åååh jag köpte lite müsli med kokos och annans OCH den var helt utan russin! Ni vet när man köper müsli, så består typ 60% av de av russin. Men inte denna!


Jag betalade och gick hem.

Väl hemma så tar jag upp allt och häller lite i en skål. Ser fram emot att äntligen få äta lite yoghurt med müsli!

Tar första tuggan och tänker.. hmm detta var en konstig konsistens på yoghurten.. tar en till tugga och tänker fan va geggigt detta var, men jag kanske vänjer mig.. tar tredje tuggan och nej, detta var fan inte gott alls! Kändes som en mormorhosta (ni vet när äldre hostar och det typ låter slemmigt, så kändes det) och var helt besviken.. jag tar någon mini tuggor till för att jag har ju varit sugen på detta jättelänge, men de går inte att svälja 😫 jag ger lite till lillen ifall han kanske gillar det, vet ni vad? Han får kväljningar 😂 då tänker jag: näää detta är fan äckligt, om inte ens han gillar det så kan det inte vara gott. 

Jag är än idag besviken.. jag som hade sett fram emot att äta det här! 

Varje gång jag öppnar kylskåpet så ser jag förpackningen och tänker näää du var fan inte god. 

Kommentera inlägget här: